חוזרים ללימודים, היום הראשון בבית הספר אחרי החופש הגדול הגיע. ההתרגשות בשיאה, הרגשות מעורבים ומלווים בשמחה ומנגד חששות וסקרנות. איך תראה הגננת? מי תהיה המורה החדשה? איזה צבע שיער יש לילדה החדשה בכיתה?
השגרה משתנה, שוב, או אולי חוזרת לעצמה. מימים ולילות ארוכים, לימים עם סדר יום קבוע. 

החזרה למרחב הציבורי, הבית ספרי דורשת מהילדים להיות מאופקים, מתחשבים ולעקוב אחרי קודי ההתנהגות הנהוגים בבית הספר. לשמור על הרמוניה ונועם מול ילדים אחרים, הצוות המחנך ומול ההורים . ישנה חשיבות רבה לכבוד הדדי, להתנהלות נעימה, לעמידה בתור בבית הספר.

מה חשוב לזכור כשמגיעים למרחב הבית ספרי?

1. ברכת בוקר טוב – ברכו זה את זה בבוקר טוב הוסיפו את שם החבר/ה בסוף הברכה. זכרו לברך לשלום גם את שומר בית הספר המקבל אתכם בשער. משפט כה פשוט, המלווה בחיוך יכול לחולל פלאים ולחמם את הלב.
2. הגעה שלווה לבית הספר-  הגעה בזמן, ללא לחץ או חשש לאחר, מאפשרת לילדים להיות נינוחים יותר, ונעימים יותר לסביבתם, לחברים ולמורים. התאקלמות נכונה בתחילת היום, תשפיע על התנהלותם של הילדים במהלך היום חברתית ולימודית.
3. ברכת שלום לכל תלמידי הכיתה  המלווה בחיוך, גם אם אלו אינם החברים הקרובים ביותר, הם עדיין שותפים לכיתה ולחוויות היומיומיות. נסו לשדר נעימות לכלל  הסובבים, "מה שלומך?", "מה עשית בחופש?".
4. חשיבות השם – לשם יש משמעות חשובה, לכולנו יש שמות חיבה, לעיתים הם עלולים להיות פחות נעימים לאוזננו, הקפידו לקרוא לחברכם בשמם, ואם בכל זאת השתמשתם בשם חיבה, היו בטוחים כי הוא מקובל על חברכם.
5. התייחסו למורים בכבוד. חכו בסבלנות במידה והם באמצע שיחה, דעו לזהות את הרגע הנכון להצטרף לשיחה.
6.שדרו ביטחון וערנות בעת הישיבה בכיתה – השתדלו לשבת זקוף, ישיבה כפופה או שכיבה על השולחן, מעידה על עייפות או שעמום. אם משעמם לכם, נסו לקחת חלק בפעילות בכיתה. אם אתם עייפים, כנראה לא ישנתם מספיק לילה קודם.
7.ניקיון והגיינה– שמרו על סביבה נקייה בבית הספר, סביב שולחנכם, ליד חברכם לכיתה. לכולם יהיה נעים יותר.
8. אוכלים בנימוס – אכילה בצורה מסודרת בנחת, ובפה סגור. נסו להימנע מלהשמיע קולות גסים. השאירו את שולחנכם נקי בתום הארוחה. 
9. בטיחות – עליה וירידה במדרגות בית הספר, תתבצע בצד ימין בהליכה, ובלי לעקוף זה את זה. שימרו על אצבעות הידיים של חברכם על ידי זה שתחזיקו את הדלת למי שנמצא מאחוריכם.
10.שימוש בטלפונים ניידים – בסביבת בית הספר הקפידו לשוחח בקול שקט בטלפון הנייד ולפי הנהלים הבית ספריים. בכיתה השתמשו בטלפונים הניידים רק באישורה של המורה. המנעו מלצלם חברים ללא אישורם.
11.
 בסוף היום אמרו שלום לחברכם, היפרדו עם חיוך מהמורה. שימו לב במסדרות העמוסים לא להיתקל באחרים ולצאת מבית הספר.
12. תרגול של כללי ההתנהגות במרחב הבית ספרי, ישפיע על ההתנהגות של הילדים גם במרחב הציבורי הרחב, ויעניק להם מיומנויות אישיות וחברתיות וכך יאפשר לכולנו לחיות בסביבה נעימה יותר.

בהצלחה.