Meet The Experts – מפגשים עם רחל מנדלוביץ.
יצאתי לראיין ולשוחח עם מומחים בתחומים שונים. אנשי מקצוע שאני עובדת עימם משתפת איתם פעולה וכמובן גם לומדת מהם. אנשי מקצוע אשר המפגש שלי עימם היה כזה שרציתי עוד, רציתי עוד כי היה לי נעים, כיף, שירותי, הרגשתי בטוחה שמבינים את השפה שלי. הרגשתי שאני רוצה שהם יהיו במעגלים שלי, העסקיים והחברתיים. החלטתי שאני בודקת מה האני מאמין שלהם לגבי נימוסים ואיך הם מתנהלים בטריטוריה שלהם. מה האמת שלהם בנושא שירות, מחירים, איך עונים לטלפון ואיך בוחרים את צוות העובדים. אציג בפניכם אנשים מרתקים עם עשייה מדהימה, קריאה מהנה.
מפגש 3
לליאת יש אנרגיה, חיות שמחה וחיוך שלא רואים אצל הרבה אנשים. כבר מהפעם הראשונה שניפגשנו היתה מין כימיה, וכיפיות וזרימה בשיחה. מעבר לכך שליאת היא רקדנית מהממת, היא יוצרת מוכשרת ואדריכלית מקצועית.
אני מזמינה אתכם להכיר מקרוב, להנות מהטיפים, ולחוות איתי את ליאת הדס – אדריכלית פנים ומעצבת.
1. מה את אוהבת הכי בתחום העיסוק שלך?
את הדינמיות. כל פרוייקט הוא מסע בפני עצמו, אנשים אחרים אתגרים חדשים. אתגרים בינאישיים – העיסוק הכי אינטימי בעולם, תכנון ועיצוב של בית.
2. מה את הכי פחות אוהבת בתחום העיסוק שלך?
מצד אחד אני אוהבת מאוד את הדינמיות והאינטנסיביות של המקצוע , ה'טמפו' בעבודה שלי מאוד מאגר, אולם יש תקופות שאין לי מספיק שעות ביממה ואני לא מצליחה לאזן את כל תחומי החיים . חוסר האיזון הזה לא בריא. אני תמיד שואפת להיות בהרמוניה, ובאיזון וכשזה לא שם, זה מעציב אותי.
3. כמה זמן את בתחום? ומדוע בחרת לעסוק בתחום העיסוק?
13 שנים בתחום. כל חיי היו סביב יצירה. אמא שלי אומנית ותכשיטנית. למדתי באקדמיה למוזיקה וריקוד. תמיד הייתי פרפורמרית, גם היום בפגישות מול לקוחות אני מוציאה את הפרפורמית שבי, כך שאני משלבת בעשייה שלי אנרגיה שיוצאת מהלב, ולהט. עבודה עם אנשים והעובדה שאני מלווה אותם באחד המסעות הרגשיים ביותר זה אחד הדברים שיותר מרגשים אותי. זו מתנה, להיות עם אנשים בתהליך כה מאתגר.
4. אם היית צריכה להיוולד במאה אחרת? איזו מאה היית בוחרת?
אני מאוד רומנטיקנית, גינונים עסקיים וחברתיים זה מהמם. בתור אישה הייתי רוצה להיוולד בימינו. היום קיימת מוביליות חברתית, אני יכולה לבחור את העולם שאני רוצה לחיות בו. כילדה תמיד הזדהתי עם גברים, הרגשתי שאין לי דמות נשית חזקה להזדהות איתה. בימינו לנשים יש הזדמנות לעשות שינוי.
5. מה המשמעות של המילה נימוסים בעינייך? והאם את מחשיבה כאת עצמך כמנומסת?
נימוסים בעיני הם קודים חברתיים, תלויי תרבות. בהיותי צברית את רוב שנותיי ביליתי בזלזול בגינונים, במחשבה שאנו שרמנטים בכנות הברוטלית וחוסר הגבולות. זה היה נראה לי חינני.
לעיתים המנומס הוא המוזר, חוסר התרבות הופך להיות התרבות. אם אנו מציגים את עצמנו כנוכחים ועם ביטחון, כל יתיחסו אלינו ולא כאל 'פרח'. אני חושבת שאנו צריכים להיות יותר מכילים ונעימים. אנו לא צריכים להיות כמו אחרים מבחינת התרבות אך כן אולי קצת להתרכך. נימוסים בעיני זה לא מסיכה, זה פילטר. אני אוהבת את האוטנטיות. לא אוהבת צביעות, בעיני צריך להביע את האמת בצורה מכובדת. כישראלים לעיתים יש רתיעה מנימוסים שנתפסים אולי כצביעות בחברה.
6. האם את רוקדת, כיצד את משתמשת בגוף שלכם? האם זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום?
בעיני הגוף זה הכלי הכי חשוב שיש לנו. אומרים שהגוף זה הבית של הנשמה. כדי שהנפש תהיה בהרמוניה יש צוך להיות בהרמוניה עם הגוף. כאשר הכלי מתוחזק יש לנו כוח לבטא את עצמנו דרכו. בעיני כשהגוף מנוון נוצרת מחיצה בין האישיות למה שרואים בחוץ. אני רוקדת כמה שיותר, עושה פילאטיס, אוהבת לשתות יין ולרקוד. הדרך אל האושר זה לרקוד.
7. מה חשוב לך בעבודה מול לקוחות?
חשובה לי ההתאמה. בגלל שהעיסוק שלי נוגע בנושאים אישיים של הלקוחות, אני נכנסת לכל המיגרות שלהם בבית, בנסיון להתאים, ולבנות את הבית שהם שואפים שיהיה להם. חשובה הפתיחות, הקרבה והכנות. מגיעים אלי אנשים שרוצים אותי.
8. מה את עושה כשיש לקוח לא מנומס או חוצפן? מפגשים שאינם נעימים? או כשיש דיונים על המחיר?
יש אנשים שאני מרגישה שאני לא יכולה לעזור להם, בגלל חוסר בשלות שלהם. אם מגיעים אלי לקוחות לא נעימים ולא מנומסים, אני מפטרת אותם. זה לא קורה הרבה, אך בעבודה שלי לא יכול להיות מצב שיהיה 'וייב' לא טוב עם הלקוחות שלי. אני עובדת קשה ואני מעוניינת לעבוד עם אנשים שנעימים לי. לא נעים, לא חייבים.
9. האם העיסוק שלך משלב נסיעות לחו"ל?האם את מתנהגת אחרת בחו"ל? כיצד?
אני קוראת לזה נסיעות השראה. כשאני בחו"ל אני תמיד עוברת באתרים שונים, בתי מלון, כדי לחוות ולהשתפשף. כשאני בחו"ל אני אתלבש אחרת, יותר מסוגנן, אדבר בקול חלש יותר מאשר בדרך כלל.
10. כיצד נעשית בחירת צוות העובדים? האם יש משמעות להבנה של שירות?
אני לא מתפשרת על בחירת העובדים. עובדים הם שלוחה שלי. ראשית חשוב לי שיהיו בני אדם. שירותיים, מנומסים, עניינים, מכבדים. אני אחראית על כל השירות מול הלקוח כך שאם יש משהו בשרשרת של העובדים אשר מתייחס בחוסר כבוד ללקוחות, אני לא אעבוד עימו. היחס האישי חשוב לי מאוד כדי לשמור על הלקוחות. אני עוברת תהליךיומיומי עם האנשים שאיתם אני עובדת. תהליך רגשי ואישי, הפרידה לעיתים קשה. יש שנשארים חברים, יש מפגשים, ברכת חג שמח.
11. כיצד עונים אצלך לטלפון?
אני עונה ב'הלו'. אם יש שיחה לא מזוההף אני אענה פחות בנימוס. שיחה מזוהה לפעמים אענה בשלום, או היי. באחד המקומות שעבדתי בהם בצעירותי,עניתי לטלפון בשירות לקוחות, במקרה למנכ"ל החברה, שהיה בריטי. ה'נייטיב' שבי ענתה בהלו, ואז הוא אמר לי משפט שלא אשכח: "When you answer the phone, you have to sound like champagne, be bubbly…"
12. מה הדבר המטורף ביותר שהיית צריך לעשות כדי להצליח?
אני כל הזמן באבולוציה, תמיד דוחפת את עצמי, זה דורש אומץ. להתגבר על זה שבלב אני ביישנית. כל פרזנטציה ללקוחות אני מרגישה שאני באודישן. התרגשות מטורפת, זה חלק מהאתגר. למצוא את האומץ.
13. מהי נוסחת הקסם להצלחה בעינייך?
התמדה. חשוב להעיז לחלום, לבנות תוכנית ולהיות ממושמעים. ולהתמיד כל הזמן. כשמגיעים לראש ההר, לעצור, להנות לקחת אויר ולהתחיל הכל מהתחלה. אני חושבת שמה שמאפיין אנשים מצליחים זה התעוזה והחלומות. לא לפחד מכישלון. שזה מקדם הכי הרבה. לבדוק כל הזמן איזו הצלחה מחפשים ולשמור על איזון.
14. טיפ לקוראים?
לחיות בתשוקה!. בכל תחום בחיים. לא להיות על אוטומט, לעשות מה שאוהבים, להתרגש. להיות במקום הנכון. אני חושבת שכשמפסיקים להתרגש כנראה נמצאים במקום הלא נכון.
רוצים לעקוב אחרי ליאת:
אתר:
פייסבוק:
https://www.facebook.com/LiatHadas
אינסטגרם: